Scroll til sidst på siden og læs evt. kommentarer.
Skriv også din kommentar. Den indsættes straks!

SE DEN NYESTE POST HER DENNE POST ER DEN NYESTE I BLOGGEN

TIDLIGERE BLOGPOSTER
 
Du er inde på Otto Lassens blog på webstedet ITTEXT om ideologiernes kampe.
Blog link:  
TEST DIN INDRE FASCIST MED TØRKLÆDET!
Vi bruger din holdning til det muslimske tørklæde, fordi det selv er udtryk for markante holdninger og fremkalder dem hos andre.
Alle mener, de er demokratiske, men mange har glemt demokratiets forudsætninger, hvad denne test skulle demonstrere.
Teorien bag målingen får du, når du har svaret og klikket for beregning.
1
Er du et demokratisk menneske?    
Er du et fascistisk menneske?         
2
Ønsker du religiøs neutralitet i det offentlige rum?
ja         nej 
3
Tørklædet er påklædning, ikke religiøst symbol    
Tørklædet er religiøst symbol, ikke påklædning    
4
Er der steder i koranen, der tvinger kvinder til at
bære tørklæde?
ja         nej 
5
De, der reagerer negativt på tørklæder, er racister.
enig    uenig 
6
Tørklædet virker som en reklame: man tvinges
ubevidt til at tænke på betydningen og huske den.
enig    uenig 
7
Tørklædet er kvindeundertrykkende.
enig    uenig 
8
Tørklædet er ikke tegn på, at bæreren vælger
islams normer frem for danske og demokratiske.
enig    uenig 
9
Tørklædet hæmmer hovedbevægelser, mimik og
genkendelse, fordi kun ansigtet er synligt.
enig    uenig 
10
Formålet med tørklædet er at påvirke andre menneskers
holdning til islam og bør derfor forbydes.
enig    uenig 
11
Hindrer tørklædet voldtægt?
ja         nej 





ANTAL KOMMENTARER: 6

5/5 2008 3:53Sortalf
hmm

Jeg fik Demokratisk i alle untagen en.

Jeg svarede at tørklæde hindrer voldtægt.

Det er jo ikke ukendt at tørklædeløse kvinder bliver betragtet som legitimt "bytte" i visse kredse. Derfor kan det at gå med tørklæde være en reel beskytelse for bæreren i nogle områder af landet.

Omvendt kan man sige at tørklædet gør det mere risikabelt, at gå uden tørklæde.

Så det er svært at svare ja eller nej på det.

Jeg svarede "ja" fordi jeg havde den enkelte bærer i tankerne og det mener jeg stadig er det rigtige svar.

5/5 2008 9:42Cykelsmeden
Tørklæde hæmmer ikke hovedbevægelser, mimik og genkendelse. Tænk blot på fiskerkonerne på Gammel Strand og pigerne på Fanø. Det er naturligvis rigtigt, at et almindeligt tørklæde ikke hindrer voldtægt, men det muslimske tørklægde hindrer voldtægt i den muslimske verden.

5/5 2008 12:03Mikael
Tørklæde forhindre IKKE voldtægt, end ikke i Saudi-Arabien, hvor tildækning af kvinder ellers er lovbefalet. Har I allerede glemt < href="http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1162378314145&pagename=JPost%2FJPArticle%2FShowFull">denne historie?

5/5 2008 12:05Mikael
Nå, linket glippede, jeg prøver igen

5/5 2008 19:38V. Hafniensis
Mikael.
Saudi Arabien og Danmark kan ikke sammenlignes, og du ved godt hvorfor.
Hvis du tager Danmark alene er der så vidt jeg er informeret ikke en eneste muslimsk kvinde der er blevet voldtaget hvis de har haft tørklæde på.
Hvis du har oplysninger om det modsatte vil jeg gerne se dokumentation for det. Husk nu at et tilfælde alene ikke er nok.

Cykelsmeden.
Tørklædet hindrer genkendelse i væsentlig grad.
Prøv selv at beskrive en persons hårfarve og længde eller ørenes form hvis du ikke kan se dem.

8/5 2008 2:48li
Jeg er 0% facist, det vidste jeg da godt, selvom jeg hader idelogien islam.

8/5 2008 12:2420% Fascist
Jeg er ikke rigtig klar over, hvor jeg faldt i. Men det ligger nok deri,
at jeg mener ikke at Islam er en religion, men en politisk ideologi. Og tøreklædet ser jeg udelukkende som en kampuniform.

13/5 2008 12:51Loke
Du IT Text Blogger...
Proev lige at faa fat paa "Fascism for Dummies" og ogsaa lige "Democracy for Dummies" nu du er igang. Og lad os saa ikke spilde tiden paa saadan noget uigennemtaenkt l...

13/5 2008 14:59Otto Lassen
Du har åbenbart ivrigt studeret dine fascism og democracy for dummies siden du ikke ved at forudsætningen for demokrati er sekularisering. Din udtryksmåde virker også ret fascistoid.

13/5 2008 16:32Otto Lassen
Til Loke igen. Du fik en score på 40% fascist. Fint at du ønsker neutralt offentligt rum, men du fejler ved modsat bærerne ikke at opfatte tørklædet som religiøst symbol, selv om du selvmodsigende svarer at det er tvunget i koranen. Du er fascistoid, fordi du lukker øjnene for tørklædets symbolbetydning, reklameeffekt og formål - altså dets politiske konsekvenser, som f.eks. ses i Iran, Saudiarabien, Tyrkiet og i DK bl.a. i Enhedslisten. Du mener ikke anti-tørklædeholdningen er racistisk, at tørklædet er kvindeundertrykkende, og at det hindrer voldtægt.
Det er objektiv løgn at benægte tørklædets symbolbetydning. Selv tørklædekvinderne bekræfter den.


Skriv en kommentar til ovenstående indlæg (den indsættes straks)

Dit navn
      
Et link skrives med dette format: <a href="http://websiden.dk">titel<a>

Top